Naroči svojo skodelico

Kadar so hormoni v neravnovesju, smo v neravnovesju tudi me same

 

 

 

 

Hormoni uravnavajo naš človeški sistem in tudi vplivajo na naš menstrualni cikel, apetit, težo, libido, počutje, delavnost,… Svoje hormonsko ravnovesje namreč uravnavamo lahko same. Za neravnovesje smo najpogosteje krive same s svojimi navadami.

 

landscape-1457964178-woman-feeling-anxious

 

Diete

Z ekstremnimi dietami je vnos kalorij majhen, zato se hitro zmanjša maščobna masa, s tem pa se poruši hormonsko ravnovesje.

 

Delo v nočnih urah

Naše telo ima in potrebuje ustaljen cikel delovanja. Tvorjenje določenih hormonov, kot npr. kortizol ( stresni hormonom), ki je vezan na dnevni (aktivnejši del), se ponoči zmanjša zato, da se lahko spočijemo.

 

Nespečnost oz. pomanjkanje spanca

Kadar ponoči ne spimo, naše telo ne tvori zadostne količine leptina, zaradi česar smo zjutraj lačni. Tako čezmerno vnašanje kalorij našemu telesu škoduje. Uživanje kave v čezmernih količinah ali večernih urah ni priporočljivo, saj kofein poskrbi za povečano tvorbo kortizola, zaradi česar se počutimo budni in polni energije. Premalo spanja vaše telo še dodatno obremeni s kortizolom, ta pa vpliva na padec sladkorja v krvi, zato začutite nenadno lakoto po sladkorju.

 

Neredno gibanje

Pomembno je, da se redno gibamo, saj naše telo sprošča endorfine, zaradi česar se počutimo dobro.

 

Slaščice

Kadar nenadoma zaužijemo veliko količino sladkorja, mora inzulin poskrbeti, da se ta količina čim prej uravna, kar pomeni, da mora sladkor drastično znižati. Zaradi drastičnega padca sladkorja lahko postanemo nemirni, kar moramo navadno nadomestiti z novim vnosom sladkorja.